Trójmiasto czerwiec 2019

Wspomnienia z wycieczki do Trójmiasta

W poniedziałek 27 maja 2019r. rozpoczęła się długo wyczekiwana przez nasze klasy, tj. 7a i 7b  oraz nowych kolegów i koleżanki ze szkoły podstawowej w Krosnowicach pięciodniowa wycieczka do Trójmiasta. Pod czujnym okiem naszych opiekunów –wychowawców Pań Zofii Adamczyk i Stefanii Sosinki oraz Pań Małgorzaty Adamiak i Marleny Chrostowskiej wyruszyliśmy wczesnym rankiem. W drodze nad nasze morze zatrzymaliśmy się w Toruniu, gdzie wzięliśmy udział w ciekawych warsztatach w Muzeum Piernika, zwiedziliśmy Stare Miasto,  i zjedliśmy toruńskie pierniki. Wieczorem dotarliśmy do celu podróży, tj. pensjonatu Klif we Władysławowie. Nasi opiekunowie tak zaplanowali nam pobyt, że nie było czasu na nudę. Zwiedziliśmy przepiękną Gdańską Starówkę – Długie Pobrzeże z Żurawiem, Kościół Mariacki, Długi Targ i Fontannę Neptuna. Zwiedziliśmy Europejskie Centrum Solidarności, gdzie poznaliśmy długą drogę Polski do demokracji. Spacerowaliśmy po sopockim molo, odwiedziliśmy Hel i fokarium. Poznaliśmy tajemnice bursztynu odwiedzając lokalnego „bursztyniarza”. Poznaliśmy Łebę oraz skansen Słowińców w Klukach, gdzie w konkursie mogliśmy się pochwalić wiedzą o starych maszynach rolniczych. W drodze powrotnej zauroczył nas Zamek Krzyżacki w Malborku.  Czas nam mijał szybko i radośnie przy słonecznej pogodzie. Wypoczęci, zadowoleni i pełni wrażeń wróciliśmy do domu zostawiając w pamięci wspaniałe, wspólnie spędzone chwile.