Zakopane 6-11.06.2016

Wspomnienia z wycieczki do Zakopanego

6 czerwca 2016 uczniowie klasy 1c, 2c oraz 1d wraz z opiekunami panią Zofią Adamczyk, panią Małgorzatą Adamiak, panią Beatą Smolarek i panią Magdaleną Gąsiorowską wyruszyli na 6 dniowy podbój Zakopanego i okolic. Program naszej wycieczki był bogaty i obfitował w wiele atrakcji. Ale zacznijmy od początku.

Pierwszego dnia zwiedzaliśmy kopalnię soli w Bochni, która znajduje się na liście UNESCO. Podziwialiśmy fantastyczne komory solne oraz wsłuchiwaliśmy się w opowieści związane z życiem górników. We wtorek spotkaliśmy się z panem Wojtkiem, który jest przewodnikiem tatrzańskim. Dolina Kościeliska stała się naszym kolejnym celem. Po 5,5 km dotarliśmy do schroniska, gdzie zjedliśmy małe co nieco i chwilę odsapnęliśmy. Chętne osoby podeszły nieco wyżej, aby podziwiać niewielkie jezioro otoczone lasem. W kolejnych dniach zwiedziliśmy Krzeptówki- Kościół Matki Boskiej Fatimskiej, cmentarz na Pęksowym Brzyzku, spacerowaliśmy po Gubałówce, skąd rozpościera się zapierający dech w piersiach widok na Tatry. Podziwialiśmy również wieś góralską Chochołów z autentyczną drewnianą zabudową oraz miejsce, w którym urodził się Kamil Stoch. Spacerowaliśmy po Krupówkach, gdzie kupiliśmy pamiątki dla naszych bliskich. Wieczorami szaleliśmy na świetnie przygotowanych boiskach do gry w kosza czy siatkę. Piątego dnia wyruszyliśmy na podbój Tatralandii. Jest to kompleks basenowo-rekreacyjny, gdzie każdy znajdzie coś dla siebie. Wieczór góralski był dopełnieniem tego dnia. Po powrocie do ośrodka obejrzeliśmy mecz otwarcia. Ostatnim punktem programu było zwiedzanie Muzeum Podziemia Rynku w Krakowie.

Dziękujemy opiekunom za troskę, długie rozmowy, wspólne posiłki, zacięte mecze i krople, które leczą nie tylko żołądek, ale i serce. Już czekamy na kolejną wyprawę.